|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 24/7/05 kl 14:33
| Det är svårt att utse ett fåtal men här är min tiotopp: 1.Fight Club 2.2001: A Space Odyssey 3.Matrix 4.M 5.Bloody Sunday 6.Sanjuro 7.Det Brinner! 8.964 Pinocchio 9.Big Fish 10,Falling Down
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 24/7/05 kl 14:49
| Hur kunde jag glömma Hard-boiled och Bullet in the Head? Det får vi aldrig veta...
|
Ashville, Uppsala. 24/7/05 kl 19:30
| apecalypse:how to fly e ett mästerverk som kräver guldram i siden
|
sk8_4_life, Västerås. Photo. 28/7/05 kl 19:15
| ork skrivas en jävla lista me en massa skitfilmer som fight club...det här e en skejtsida så sluta joddla
|
ekoore_, Oxelösund. 28/7/05 kl 20:37
| transwold firstlove den e skit bra lr varg tass den e oxå bra det e två från oxelösund med i den det är robin och björn dom två e bra
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 1/8/05 kl 00:17
| sk8_4_life du kommer då icke förstå listornas magi. De har en sådan natur att det inte går att beskriva, ty säg var är de nu? Jag skulle vilja påstå att de behövs allmännyttan. jag säger bara dra något gammalt över dig to the max!!!!!!!!!!!!!1111112
|
Trash_Skater, Stockholm. 1/8/05 kl 00:59
| inom skate: flip filmerna, emerica this is skateboarding, the dc video, in bloom, ond livet är längsta vägen till helvetet, trasher beer bowl n barleys, toy machine good n evil........ andra: snuten i hollywood, starwars (alla), ringen triologin, massa andra...............
|
VSK8, Vadstena. 1/8/05 kl 18:19
| 1. Sheek 2. Saw 3. Blind What if? 4. Hot chocolate 5. Videon till System of a Downs B-Y-O-B sen är det väl lite disney klassiker längst ner
|
clubbedtodeath, Norrköping. 1/8/05 kl 18:28
| Skatefilmer: 1. Black Label - Black Out 2. Zero - New Blood 3. Foundation - Thats Life
|
herr_arnes_paj, Uppsala. 2/8/05 kl 01:05
| mina favoritfilmer: 1.Ingmar Bergman= Hur man steker fläsk 2:På turné med Kristian Luuk 3:Fiske i sötvatten=Så lurar du storgäddan 4:You've got mail:Directors Cut
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 2/8/05 kl 13:56
| herr_arnes_paj det finns ingen bergmanfilm/repportage som heter så!!!!!11111112 din riktiga favofilm är saving private ryan!
|
XXX_89, Uddevalla. 2/8/05 kl 14:31
| PJ ladds wonderful horrible life....vanlig film så äger SCARFACE så lätt,,ni som inte har sett den får ta och göra det=)
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 2/8/05 kl 14:40
| Jag har sett den och den är inget speciellt. Den är bra men jag skulle kunna nämna minst 100 filmer som är bättre. Det finns många andra filmer inom samma genre som är bättre tex: Panik i gangstervärlden, Once Upon a Time in America osv. Du skulle kunna mena den äldre versionen från 30-talet men den har jag inte sett och det är nog inte den du menar...
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 16/9/05 kl 16:46
| Videodrome, Lone Wolf and Cub: Baby Cart to Hades och Les parapluies de Cherbourg skulle nog komma med på listan istället för några andra om jag gör en ny.
|
creager, Karlstad. 17/9/05 kl 00:57
| 1.svärdet i stenen (disneys) 2.terminator 2 3.Peep this (zoo york) 4.djungel boken (disneys) 5.The rock 6.gladiator 7.blind what if? 8.face off 9.toy story 10.Lord of dogtown.
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 17/9/05 kl 17:01
| marcus försöker vara rolig och se hur det går... Jag är faktiskt seriös när jag säger vilka filmer som är mina favoriter. Det spelar kanske inte så stor roll eftersom ingen här kommer att se dem ändå. Om jag var oseriös så skulle jag skriva Air Force One eller liknande.
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 16/12/05 kl 16:21
| Uppdaterad lista: 1. Fight Club 2. M 3. 2001: A Space Odyssey 4. Matrix 5. Yojimbo 6. Hiroshima Mon Amour 7. A Clockwork Orange 8. Cykeltjuven 9. Järn 3:an 10. Sanjuro
|
jalle, Luleå. 16/12/05 kl 19:27
| 1. Zero New Blood 2.Almost Round 3 3.Ond, Vi kör tillsammans. ( har bara sett trailern ) 4.Baker 3.
|
Erikquiksilver, Uppsala. 16/12/05 kl 22:30
| 1. Thug Sushi 1 ( :DDD aeger juuu!!!) 2. Trailer till Thug Sushi 2 (yayy!) 3. Really sorry (så skön!) 4. Santa cruz- Streets of fire (old school :P) 5. nu blev det för svårt :P
|
herr_arnes_paj, Uppsala. 16/12/05 kl 22:44
| Uppdaterad lista (Regissör inom första parentes. Kommentar inom andra parenes): 1. Hur man odlar krull på rätt sätt (Ossian) (Trevlig, småmysig) 2. Ingmar Bergman= Hur man steker fläsk (Ingmar Bergmans Kusin) (Given i toppen) 3. Ossian utforskar sin kropp men hittar den inte (Daniel C) (Lovande debut) 4. Dallas sesong 54 (John Smith) (Favoritserien precis framför Rederiet) 5. Håkan Nesser betalar skatt (Håkan Nessers Agent) (Jag ska aldrig mer betala på postgiro) 6. Hur det känns att känna gud (Michael Jackson) (Gripande om barn och deras problem)
|
Pontus_Sk8, Forshaga. Photo. 16/12/05 kl 23:41
| Almost Round 3 har den bästa parten, och det är med Chris Haslam!!! Helt klart:D
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 17/12/05 kl 16:12
| på tal om film så såg jag så som i himmelen igår och den var nästan sämst, svagv 2:a. mer manipulativ och amerikaniserad film har inte gjort i sverige säger jag, härlig sektkänsla var enda pluset.
|
garth_algar, Säter. 17/12/05 kl 17:21
| tänkte faktiskt att jag kanske skulle kolla på såsom i himmelen idag
|
garth_algar, Säter. 17/12/05 kl 17:30
| snackar vi komedier så knäcker napoleon dynamite det mesta, tragikomik är lätt den fetaste sortens humor. the office är visserligen en serie, men den är också sjukt bra. annars gillar jag per åhlins grejer, typ resan till melonia och dunderklumpen. monty python, typ holy grail och life of brian. donnie darko, yrrol, snatch, smala sussie, lockstock and two smoking barrels och waynes world ett och två är inte dåliga dom heller.
|
jokker, Malmö. 17/12/05 kl 17:49
| mina filmer . (seriöst) 1. Matrix 2. Dawn Of The Dead 3. Team America 4. Motorsågsmassakern 5. Jay And Silent Bob, Strikes Back 6. Futurama (en serie men skit samma) 7. Simpsons (en serie till, men skit samma) 8. Family Guy (tredje serien =), men skit samma ändå) 9. American Dad (den fjärde och sista serien, men skit samma ändå) 10. nu vet jag inte mer :P
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 18/12/05 kl 12:00
| jokker mina filmer är också seriöst valda annars skulle det vara nåt i stil med pearl harbor på listan...
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 18/12/05 kl 12:05
| garth_algar listade komedier, då ska jag också göra det misann. Det Brinner!, Hotel Rienne, Borgarklassens diskreta charm, American Psycho, Dr. Strangelove eller: Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben, Fear and Loathing in Las Vegas, I Heart Huckabees, Monty Pythons galna värld, Truman show.
|
garth_algar, Säter. 18/12/05 kl 18:15
| killerkalif, nu har jag sett så som i himmelen. skulle vilja säga att din analys på den var åt helvete fel, tror att du saknar en fast handling... men det är inte den typen av film, i den här filmen har dom skippat handlingen och låter åskaådarna själva bygga upp en uppfattning om personernas relasioner till varandra. filmen propagerar också emot kollektiv religion och trångsynthet. budskap: man ska inte bara tacka och ta emot, man ska försöka bilda sej egna åsikter och uppfattningar. och så klart att alla har förmågan att uttrycka känslor
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 18/12/05 kl 19:32
| Eller inte, man brukar inte göra sådan filmer som du pratar om på det sättet precis. Inte nog med att den är full med klichéer, den är inte trevlig att titta på precis. Budskapet kan ju knappast vara att man inte ska tacka och ta emot när filmen bara slänger EN onyanserat bild av religion på tittaren. Sen så undrar jag vad du fick det där med känslor ifrån. Kanske det att Tore visade sig vara bra på att sjunga och att alla blir så lyckliga om man bara ser på när en kvinna blir misshandlad av sin man, sådana problem löser man genom att skriva en sång. Och visst är slutscenen vacker!
|
KillerKalif, Uppsala. Photo. 18/12/05 kl 22:12
| Dennis_ har du sett filmen eller? Det verkar iaf inte så eftersom du tror att jag försöker vara rolig, det är skillnad på att försöka vara rolig och på att vara sarkastisk.
|
Oscar_08, Stockholm. 26/9/06 kl 17:10
| 1. Gudfadern 1 eller 2 2. The Great Escape 3. Psycho 4. För en handfull dollar 5. Scarface Jag suger på o lista saker ;P
|
sabath, Stockholm. 4/10/06 kl 21:51
| skulle nog säga att min egna skejt film ee den grymmaste som jag har sätt. så coolt att se säj själv:D
|
Kal, Göteborg. 4/10/06 kl 22:36
| Hjälp jag är en fisk the last samurai mulan
|
Ortofta_skater, Lund. 6/10/06 kl 08:45
| 1. Ondskan 2. Almost - Cheese ´n crackers 3. Emerica - This is skateboarding 4. Dvs - Skate more 5. Nalle Puh
|
|
Logga in/skapa användare om du vill diskutera, starta egna trådar, markera dina favorit-trådar med mera.
Sök gärna trådar med sökfunktionen här nedanför eller snabbsök genom att klicka på en av de röda länkarna.
Kameror, redigering, musik, spel:
kameror,
redigering,
forumtråd; hur ska en skaterulle vara,
slowmotion,
låtar,
musik,
rock,
hiphop,
film,
video,
Forumtråd, videoklipp/filmklipp på nätet,
Spel/EA skate, Hawkspelen m.m..
Tricktips, själva skatandet m.m.
problem med olika flippar,
shove-its,
droppa,
diskussion; tricktips på nätet,
skatespots,
om parker,
om miniramp,
om vertrampsåkning.
Skateboardliv:
diskussion; skateboard(livet) nu och förr,
tjejer och skate,
camps/läger.
Hårdvara, prylar, kläder, köpråd:
brädor/skateboards,
blanks eller inte,
skor,
hjul,
kullager,
truckar,
kläder,
snowskate,
snowboard.
|
|
|
|
|
|